Uddamålsseger för J18
Publicerad: 2017-10-29
J18
LIF J18 vann söndagens bortamatch mot Västerås med fyra mål mot tre. – En bra lagprestation rakt igenom, summerar lagkaptenen Jakob Stöffling.

Leksingarna gjorde matchens första mål efter tre minuters spel. Halvvägs in i perioden utökade gästerna ledningen med ytterligare ett mål.
– Vi kom ut bra direkt från start och det var skönt att vi fick utdelning, menar Jakob.
Hemmalaget reducerade innan paus, men redan 12 sekunder in i den andra perioden var det dags för Leksand att göra mål igen.
– Dennis Finn-Olsson satte den rätt upp i krysset, riktigt snyggt faktiskt, och en bra början på även den perioden, menar Jakob, vars lag fick med sig en 4-1-ledning inför period tre.

"Vann rättvist"

Den tredje perioden vann hemmalaget med 2-0, men närmare än så kom inte Västerås några poäng den här gången. Leksingarna vann rättvist med 4-3, och fick åka hem mot Leksand med tre poäng i bagaget.
– I tredje gjorde vi en del felbeslut, vi täckte inte skott i vissa lägen till exempel. Men ändå tycker jag att vi krigade av matchen på ett bra sätt, och vann rättvist, säger Jakob Stöffling, som ger ett extra plus till Oscar Matheson.
– Han gjorde en riktigt bra match, täckte mycket skott och kämpade hårt. Han förtjänar lite extra beröm.

På torsdag väntar hemmamatch mot serieledande Färjestad.
– Precis, det blir en riktigt rolig match. Den ser vi fram emot.

Elin Broman