Ny forward till J20
Publicerad: 2018-06-08
Junior
Marcus Abrahamsson, som närmast kommer från spel i Vännäs HC, ansluter till föreningens J20-lag

Marcus Abrahamsson kommer ursprungligen från Stockholm och har Åkersberga Vikings HC som moderklubb. Han representerade Täby HC under sina sista år som ungdomsspelare innan han flyttade norrut för spel i Vännäs HC. I Vännäs har Abrahamsson tagit steget från J18 upp till seniorlaget i Division 1, där han förra säsongen producerade 9 poäng (6+3) på 30 matcher.

-Marcus är lite av en "late bloomer", och har haft en fin utveckling i vinter. Han har sina största styrkor i det offensiva spelet. Det känns jättekul att Marcus vill komma till oss och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Mikael Karlberg om nyförvärvet.

Richard Brasar