Bortavinst mot Västervik
Publicerad: 2018-01-26
En bra avslutning med tre mål på fem minuter gjorde att Leksand åkte hem från Västervik med tre poäng.

Leksand inledde matchen med att dra på sig två tidiga utvisningar, men laget redde ut 4 mot 5-spelet utan större problem. Efter en ganska chansfattig första period kunde Martin Karlsson till slut spräcka målnollan efter knappt nitton spelade minuter.

Andra perioden innehöll inte många farligheter den heller, men trots det fick Västervik in en kvittering med knappt två minuter kvar efter att pucken studsade fram till hemmalagets Dan Pettersson.

I tredje perioden fick Leksand klara av ytterligare två boxplay för att bibehålla den oavgjorda ställningen, och det belönades några mintuer därefter. Anton Karlsson fick en passning av Matt Carey och med ett fint avslut sköt han in pucken. Drygt två minuter efter 1-2 gjorde Emil Bemström Leksands tredje mål för kvällen när man hade fyra man på isen. Med 45 sekunder kvar av matchen kunde Alex Friesen sätta spiken i kistan med ett mål i tom kasse och därmed fastställa slutresultatet till 1-4.

Ny match mot Västervik väntar i Tegera Arena redan nu på söndag, hoppas vi ses där!

Arvid Yngvesson