Sex spelare lämnar Damlaget
Publicerad: 2021-04-14
Damlaget
Arbetet med att forma damlagets trupp inför kommande säsong är i full gång, och nu står det klart att Linnèa Sjölund (b), Sarah Forster (b), Maria Holm Peters (fw), Moa Viklund (fw), Shae Demale (fw) och Kajsa Armborg (fw) lämnar Leksands IF.

Samtliga spelare har betytt mycket för föreningen, men en som sticker ut är Kajsa Armborg, som representerat Leksands IF sedan 2014/2015 och under de två senaste säsongerna fått förtroende som assisterande lagkapten. Den poängbästa säsongen i Leksandströjan var säsongen 2019/2020, då Kajsa noterades för 30 poäng på 36 matcher.

Leksands IF tackar Kajsa, Linnéa, Sarah, Maria, Moa och Shae för allt som de har gjort för föreningen och önskar dem ett stort lycka till i deras fortsatta karriärer.

Följ lagbygget här

Leksands IF