Kloos efter matchen mot HV71
Publicerad: 2022-12-01
Justin Kloos har haft en mycket bra höst i Leksandströjan. Sen kom två skador som sabbade november. Ikväll mot HV71 var forwarden äntligen tillbaka. – Jag är så glad att var frisk nog att spela igen.

Den sympatiske amerikanen har spelat 13 matcher och på dem gjort sju mål och totalt nio poäng.
– Det var en stor besvikelse att bli skadad när jag tyckte att spelet fungerade och kemin med mina kedjekompisar var bra, säger Justin.
Han spelar med Oskar Lang och Mikael Ruohomaa och trion har haft en bra höst ihop.
– Vi jobbar hårt och skapar spelvändningar. Vi har lite samma stil och är också bra på att hålla humöret uppe på varandra.

Inga poäng ikväll

I kvällens match blev det inga poäng för linan och Justin håller med om att det var en mycket frustrerande förlust.
– Pucken går inte vår väg. Så kan det vara i perioder under en säsong och just nu är det uppförsbacke, säger tjugonioåringen som tycker att det fanns chanser att göra de nödvändiga målen.
– Det är samma med powerplay. Det har låst sig. Sen får vi i stort sett bara ett numerärt överläge per match så det gör ju inte saken lättare.
Justin erkänner att han kände sig rätt ringrostig efter sitt ofrivilliga uppehåll. Ändå fick han spela över 18 minuter.
– Vi behövde hämta igen mål så det blev många byten.

Har det varit frustrerande att sitta vid sidan av de senaste matcherna?
– Absolut! Men jag är säker på att vi kommer att vända detta. Ibland har vi spelat bra och pucken vill ändå inte in. Och emellanåt har det låst sig.

Vad har du gjort under skadeperioden?
– Det har blivit mycket träningscykel och skridskoåkning på egen hand. Jag har inte hunnit vara så mycket med laget eftersom vi spelat matcher så ofta. Det har inte varit särskilt mycket lagträningar nu när jag skulle komma tillbaka.

Tuffa bortamatcher

Nu väntar fyra tuffa bortamatcher innan ett kort jullov. Justin ser fram emot att få spela mycket och hänga med laget igen.
– Nu vill jag bara vara frisk och spela på!

Katharina Dalmalm