Lidman inför spännande avslutningen
Publicerad: 2022-03-01
Damlaget
Med tre matcher kvar av grundserien har tabellåttan Leksand i nuläget en poängs marginal ner till de två kvalplatserna nedanför strecket. – Vi har allt i egna händer, så vi ska ta vara på den chansen, säger backen Nathalie Lidman inför onsdagens bortamatch mot MoDo.

För Nathalie, som inför denna säsong kom till Leksand från just MoDo, blir onsdagens match så klart lite extra speciell.
– Jag känner de flesta i laget, så visst är det speciellt. Dessvärre har jag varit lite sjuk nu i dagarna, så vi får se om jag kan följa med upp, men oavsett så är det en viktig match som jag ser mycket fram emot.
Leksingarna kommer till spel efter två raka 0-3-förluster, den senaste hemma mot Brynäs i fredags.

Vad tycker du främst att ni har saknat i dessa matcher?
– Jag tycker inte att vi har varit tillräckligt hela framför motståndarnas mål. Vi har ett bra spel, men det där lilla sista saknas och det känns som att vi måste våga ta oss in och göra de där "fula" målen också. Mot MoDo blir det viktigt att vi är med från start och håller huvudet högt under hela matchen. Vi måste spela så som vi kan, och våga ta oss in mer på deras mål som sagt.

Spännande avslutning

Inför onsdagens omgång är Leksand tabellåtta, med en poäng mer än nian SDE och med en poäng upp till AIK på sjundeplatsen. Veckans tre avslutande matcher bestämmer alltså om det blir kvalspel eller slutspel, och utöver onsdagsmatchen mot MoDo avslutar leksingnarna med två hemmamatcher: AIK på lördag och SDE på söndag.
– Just nu har vi allt i egna händer och vi ska se till att avsluta säsongen på bästa sätt, lovar Nathalie Lidman.

Elin Broman