8161 imaginära åskådare
Publicerad: 2020-03-13
Hemmamatch
Sedan nyheten om att den avslutande SHL-omgången skulle spelas inför tomma läktare kom under onsdagskvällen har det inkommit 221 684 kr till det swishkonto som döpts till kraftsamlingen. Detta innebär att, tillsammans med de sålda biljetterna, var 8161 imaginära åskådare "på plats" räknat på det högre biljettpriset 75 kr.

Det var en konstig känsla i Tegera Arena under torsdagskvällen när Leksand tog emot HV71 inför tomma läktare. Slår man dock ihop antalet sålda biljetter till matchen med de pengarna som inkommit via swish sedan i onsdags kväll landar det i 8161 i "publiksiffra". Räknar man på det lägre biljettpriset som fanns att välja på till matchen, det vill säga 50 kr för ståplatsbiljett, landar siffran på hela 9639 i "publiksiffra".

Stort tack till alla som bidragit till Kraftsamlingen genom ekonomiskt stöd eller delningar i sociala medier! Stort tack även till LTC som utsmyckade de tomma läktarna med sina härliga kreationer i arenan i samband med matchen!

Kompensation av biljetter

För den som önskar att få kompensensation för inköpta biljetter till den inställda matchen mot HV71 ska man senast torsdagen den 26/3 2020 höra av sig till biljettavdelningen på mailadressen [email protected] för att få ut sin kompensation.

Richard Brasar