Johan Porsberger inför DIF-LIF
Publicerad: 2016-12-09
inför match
Leksands sista match innan det långa juluppehållet är Djurgården borta. På det fullsatta Hovet väntar en match som handlar om vilket lag som får fira jul på rätt sida det nedersta strecket i tabellen.

-Det ska bli jättekul att spela på lördag. Det brukar bli bra tryck när det är fullsatt på Hovet och att vinna blir ännu roligare då, säger Johan Porsberger till leksandsif.se.

Det går inte att undvika att prata om torsdagens match när LIF lyckades nolla de serieledande svenska mästarna Frölunda.

-De leder visserligen serien, men kollar man till de senaste åtta omgångarna så är det faktiskt vi som är seriens formstarkaste lag. Det känns som att vi har växt in i ligan mer och mer. Det är många i vårt lag som aldrig spelat på den här nivån förut, men nu börjar kugga i på riktigt.

Vad vet du om Djurgården?

-De har inte heller fått säsongsinledningen de var ute efter, precis som vi. De har förmodligen justerat spelet och utvecklats en hel del sedan vi möttes i premiären.

Hur gör ni för att bygga vidare på segern mot Frölunda?

-Vi pratade igenom matchen idag innan träningen och fick se video på det vi hade gjort bra och även några pointers på vad vi bör förbättra framöver. Imorgon så får vi se videosnuttar på hur Djurgården spelar och hur vi ska hantera det.

Vem tror du blir tungan på vågen för vår del?

-Kapten Ollas gjorde mål senast vi mötte DIF, det är dags igen nu tycker jag, avslutar Porsberger.

Säkra din plats till mellandagsmatcherna

Efter Djurgårdsmatchen är det juluppehåll fram till 26 december då vi tar emot Luleå hemma i Tegera arena. Till den matchen, och Färjestad hemma 30 december, är det redan nu strykande åtgång på biljetter.

Vill du vara säker på att inte missa dessa två matcher gör du bäst i att säkra din biljett redan nu. Detta gör du enklast på vår biljettsite.

Emil Nilsen