Jesper Ollas och Jonas Levén stannar i Leksands IF
Publicerad: 2017-04-21
Nu är det klart att Jesper Ollas fortsätter spela ishockey i Leksands IF. Kontraktet med moderklubben är på två säsonger. Det är även klart att Jonas Levén fortsätter i klubben som målvaktstränare.

Jesper Ollas:

• Jag är glad över att få vara kvar här i Leksand. Revanschlusten efter förra säsongen är stor och vi blickar framåt mot en säsong där lagbygget redan nu ser spännande ut. Bra förlängningar och ett spännande tillskott i Lindgren. Jag vill vara med och ta Leksand till ett kval uppåt om ett år. Vi måste vara ödmjuka inför den uppgiften och förstå att det kommer krävas hårt jobb, för vägen dit är inte lätt, men att sätta något annat mål finns inte på kartan.

Mikael Karlberg, sportrådet:

-Skönt att det är klart att vi får ha Jesper kvar i föreningen. Han drog ett stort lass i vintras och har varit en ledare i omklädningsrummet under hela säsongen. När det var som tuffast var han mycket viktig för att hålla ihop gruppen vid sidan av isen och en av de som höll uppe spelet på plan. Han blir , tillsammans med till exempel Fredrik Lindgren, en av våra mest rutinerade killar den kommande säsongen.

-Det känns även bra att "Levvan" blir kvar i föreningen den kommande säsongen då han gör ett bra jobb med våra målvakter ända ner till J18. Jonas är en omtyckt tränare och person som vi är glada över att ha kvar i LIF.

Emil Nilsén