Förlust i slutminuten
Publicerad: 2017-10-28
J20
Lördagens derby hemma mot Brynäs blev en minst sagt spännande tillställning, som gästerna avgjorde med en minut kvar av den tredje perioden. – Det känns frustrerande. Det var verkligen ingen rolig förlust det här, konstaterar J20-tränaren Elias Granat efter slutsiffrorna 4-5.

Den första perioden slutade mållös, men efter paus gick Brynäs upp i en 2-0-ledning.
– Vi gjorde en väldigt bra första period, men måste se till att bli mer effektiva, menar Elias, vars lag vann skotten i den första perioden med 14-5.
– Sen i andra perioden fick Brynäs in två ganska enkla mål, men vi reste oss snabbt och Emil Lind hann både reducera och kvittera innan perioden var över.

"Otrolig karaktär"

I period nummer tre återtog Brynäs ledningen, men leksingarna kvitterade relativt omgående via backen Oliver Larsen, som ju hittat målformen redan under fredagens A-lagsmatch.
Larsen skulle även se till att kvittera efter Brynäs fjärde mål, vilket innebar att ställningen var 4-4 med en och en halv minut kvar av perioden.
– Vi visar en otrolig karaktär i den här matchen, och tar oss tillbaka igen och igen. Vi hänger aldrig med huvudet utan fortsätter kämpa och hittar sätt att ta oss tillbaka i matchen, menar Elias, som dock fick se Brynäs ta ledningen ytterligare en gång efter 4-4-målet.
Det målet blev matchens sista.
– De lyckades kasta in en puck där med en minut kvar av matchen, och självklart känns det otroligt tungt… Det vi tar med oss till nästa match är ändå att vi stod för en jättebra laginsats och att vi visade riktigt bra karaktär. Vi får jobba på att bli mer effektiva bara. Vi skjuter ändå 35 skott i dag, och hade flera väldigt, väldigt bra lägen. Vi kunde ha gjort något mål till.

Kommande vecka väntar tre bortamatcher för LIF J20: Mora (onsdag), Luleå (lördag) och Skellefteå (söndag).

Elin Broman