Tobias Forsberg förd till sjukhus
Publicerad: 2018-12-26
Tobias Forsberg drabbades av en olycklig kollision med sargen i slutet av den andra perioden i dagens hemmamatch mot Almtuna. Han fördes senare till sjukhus där han nu befinner sig för undersökning.

Det var i slutet av den andra perioden som Tobias Forsberg olyckligt åkte in i sargen med huvudet före och blev liggande kvar på isen. Efter snabb rådgivning med läkare på plats tillkallades ambulans och Forsberg fördes senare till sjukhus. Informationen är i nuläget knapphändig, men vi kommer givetvis att framföra mer information så fort vi får sådan till oss. Martin Nyberg berättar om nuläget.
-Det vi vet är att Tobbe är säkerhetsställd och förd till sjukhus. Vi väntar ännu på svar därifrån. Så snart de vet mer på sjukhuset kommer vi att bli underrättade, säger Martin Nyberg i det medicinska teamet i Leksands IF.

Richard Brasar