Tre nya vinster för J20
Publicerad: 2019-10-13
J20
Två segrar mot Brynäs och en mot Västerås innebär att J20:s segerrad nu är uppe i hela tolv stycken. Isak Rosén tycker det är riktigt kul med hockey just nu och stortrivs i laget. – Vi har sådan glädje i gruppen och det är kul varje dag man kommer till hallen.

Helgen började med match mot Brynäs under fredagen. Mötet blev dock inte särskilt jämnt då Leksand enkelt kunde ta hem tre poäng efter att ha vunnit med 9–2.
– Det var självklart en bra match, vi hade ju den där utdelningen som vi har haft nästan hela tiden, berättar Isak.

Lördagens returmöte blev betydligt jämnare, men även denna gång knep Leksand segern efter en 3–2-vinst.
– Vi hade inte riktigt samma energi som innan och Brynäs var snäppet bättre än de var i fredags. Det var en tuffare match helt klart.

Tidigare idag stod Västerås som motståndare, och som alla matcher tidigare slutade även denna med en vinst. Leksand vann komfortabelt med 3–0 efter att ha stängt ner matchen efter andra perioden.
– Vi börjar inte bra men kommer in i det mer och mer, så det blev ganska lugnt till slut. Vi kämpade för varandra, men det var ju inte en utav de bättre matcherna vi har spelat, säger Isak och passar på att ge beröm till backen Jakob Stöffling efter helgens matcher.
– Han spelar alltid hårt och enkelt i försvaret.

Tolv segrar i rad

Leksands J20 har nu vunnit hela tolv matcher i följd och leder J20 SuperElit Norra i storartad stil. Isak menar på att glädjen och stämningen i laget är den största orsaken till varför segrarna fortsätter att rulla in.
– Vi har sådan glädje i gruppen och det är kul varje dag man kommer till hallen och bara hänger med alla. Vi har kul när vi tränar och jag tror att det är det som gör att vi vinner så mycket.

Hur har det känts för egen del i början av säsongen?
– Det har gått bra tycker jag, det har nog gått lite bättre än vad man kanske trott men det är jättekul, avslutar Isak.

Nästa helg väntar bortamatcher mot Luleå och Skellefteå.

Arvid Yngvesson