Jon Knuts återvänder till LIF
Publicerad: 2014-10-17

I dag blev det klart att publikfavoriten Jon Knuts återvänder till Leksands IF.
- Jag ser otroligt mycket fram emot att få komma tillbaka och hjälpa klubben så mycket jag bara kan, säger den 23-årige forwarden.

Jon Knuts debuterade i Leksandströjan säsongen 2008/2009 och gjorde sin första A-lagsmatch 2010/2011. Knuts gjorde sig snabbt känd som en alltid lika hårt jobbande forward, som inte minst briljerade i boxplay-spelet.

"Har lärt mig mycket som hockeyspelare"
Den här säsongen har han inlett i allsvenska Malmö, men återvänder alltså nu ”hem” till Leksand igen.
- Efter förra säsongen kände jag att jag ville testa någonting annat, och jag ångrar inte att jag tog chansen. Malmö har verkligen tagit hand om mig på bästa sätt, och jag har lärt mig mycket som hockeyspelare under den korta tid jag har varit där. Men tyvärr fungerade inte den sociala biten riktigt, och så är det ibland. Jag är otroligt tacksam för att Malmö varit så tillmötesgående i det här, och otroligt tacksam för att Leksand vill ha mig tillbaka. Du anar inte hur mycket jag ser fram emot att komma hem och spela, säger Jon Knuts, som dock har haft lite skadebekymmer under säsongsinledningen.
- Jag håller på med rehab-träningen för fullt, och det går åt rätt håll. Jag kan inte säga när jag kan vara tillbaka i spel, men så fort som möjligt hoppas jag på.

Salo nöjd och tacksam
Även Leksands sportchef Tommy Salo är mycket nöjd med det senaste nyförvärvet.
- Jag och Jon har alltid haft ett bra samarbete, och när han ville testa något annat efter den förra säsongen var det självklart för mig att han skulle göra det. Men, borta bra, men hemma bäst! Nu kommer han tillbaka, och jag är otroligt glad för det, säger Salo.
- Det har gått ganska snabbt det här, och jag vill verkligen tacka Malmös Patrik Sylvegård för ett väldigt bra samarbete.

Vad kommer Jon Knuts att tillföra?
- Ja du, det räcker med att han kommer hit, så kommer det att bli hur bra som helst, avslutar Tommy Salo.

Jon Knuts kontrakt sträcker sig över denna säsong samt två till.

Välkommen tillbaka Jon!

Leksands IF