Gracen Hirschy förstärker Leksands IF
Publicerad: 2018-05-16
Damlaget
Leksands IF har idag gjort klart med den amerikanska backen Gracen Hirschy som senast kommer från spel i Djurgårdens IF.

Gracen Hirschy (född -95) är född i Fort Wayne, Illinois, och har meriter från spel med USA i U18-VM säsongen 2012/2013 där hon gjorde 3 poäng på 5 matcher. Mellan 2013-2017 representerade hon University of North Dakota i NCAA. Den senaste säsongen inledde hon som assisterande tränare i Aurora University innan hon efter jul värvades till Leksands seriekonkurrent Djurgården där hon avslutade säsongen. Kontraktet med Gracen Hirschy gäller över den kommande säsongen.

Ulf Hedberg om Gracen Hirschy
-Hirschy är en spelande back som är skicklig över hela banan, men har framförallt sina styrkor offensivt. Hon är duktig på att skapa målchanser och kommer att vara nyttig i vårt powerplay.

Richard Brasar