Lang inför ispremiären
Publicerad: 2018-08-06
Efter fyra veckors ledigt var herrlaget under måndagsmorgonen tillbaka i Tegera igen. – Det har varit en skön semester, men det är riktigt kul att vara tillbaka också. Det är nu det drar igång på riktigt, säger Oskar Lang, vars lag (liksom damlaget) går på is under måndagseftermiddagen/kvällen.

Hur har du spenderat semestern?

– Mest har jag varit hemma i Arvika faktiskt, och även en vecka i Grekland med några kompisar. Sen har jag tränat också, så klart, menar Oskar, som faktiskt smygpremiärat på isen redan under den gångna veckan.
– Eftersom jag var hemma i Leksand redan förra veckan, och det fanns lite strötider på isen, var jag här och testade lite. Det är alltid ovant i början, så det är skönt att köra in alla nya grejer. Men att gå på is med laget i kväll blir ändå något helt annat, mer på riktigt liksom. Jag tror att vi alla har sett fram emot den här dagen.

Ispremiär i dag, träningsmatchpremiär i helgen, och en och en halv månad till seriepremiär…

– Precis, det blir inte mycket bättre än så. Det är en riktigt rolig tid nu, och det är bara att njuta av det som sker. Först av allt ser jag fram emot att få komma ut på isen i kväll tillsammans med laget, och att det förhoppningsvis är mycket folk på läktaren också. Seriepremiären tänker man väl en del på också, men vi har ett gäng träningsmatcher som vi ska fokusera på först och främst, säger Oskar, vars lag inleder träningsmatchandet nu till helgen, borta mot Sheffield Steelers.
– Det blir något nytt att åka till England och spela hockey, när jag tänker på England tänker jag mest på fotboll. Men Ben har ju spelat där, så vi får väl kolla lite med honom.

Ben O´Connor ja, engelsmannen som nu är på plats i Sverige och Leksand, för att inleda det svenska matchäventyret med att möta sin förra klubb.
– Han verkar vara en riktigt bra kille, säger Oskar, som om några timmar även får se hur herr O´Connor sköter sig på isen.

16.50 går alltså både herr- och damlaget på is i Weda Skog Arena.
Schemat för hela ispremiären hittar du här!

Välkomna!

Elin Broman