Mattias Karlsson inför Örebro hemma
Publicerad: 2019-10-23
I dagens Halv Ett med Leksands IF fick vi bland annat höra Mattias Karlssons tankar inför torsdagens hemmamatch mot Örebro HK. Nedan kan du i skriven form läsa om vad han tror inför matchen, samt även se dagens program i sin helhet.

Det blev inga poäng för herrlaget i lördagens match mot Djurgården, men nu har man laddat om genom en träningsperiod under inledningen av veckan för att vara redo för att ta sig an Örebro under torsdagskvällen. Mattias "Kolan" Karlsson ger sin syn på matchen mot Djurgården.
-Jag tycker att vi gör en bra förstaperiod, men just nu grinar det lite emot oss. 0-2 efter den första perioden mot Djurgården tycker jag inte är rättvist. Det är lite synd att vi får ett tidigt mål emot oss och även ett till baklängesmål när vi ligger på och pressar dem. Den andra perioden är inte alls bra från vår sida, och vi hade kanske inte så mycket i period tre heller, men vi hade behövt en andra utgång av den första perioden där för att få lite luft under vingarna.

Äntligen tillbaka i spel igen
Mattias Karlsson missade inledningen av seriespelet efter att ha tvingats operera sin axel under sommaren. När han nu är tillbaka i matchspel igen har han direkt blivit inkastad i hetluften, och har i de två matcherna han hunnit göra snittat hela 20:39 i speltid per match. För egen del är "Kolan" nöjd med sin säsongsinledning.
-Jag tycker att det känns bra. Det jag var mest orolig för var om jag skulle ha tempot i mig. Det är ändå två år sedan jag spelade i SHL senast, och man har ju blivit lite äldre sedan dess. Det tycker jag själv har funkat bra ändå, även om det är upp till andra att bedöma det, men själv tycker jag att det känts bra.

Ny match för Karlsson, och resten av laget, väntar alltså under torsdagen i den sista hemmamatchen innan det kommande landslagsuppehållet. Kuriosa i sammanhanget är att Mattias Karlsson är född i just Örebro, och han tror på en riktigt sevärd match mot laget från Närke.
-Det är alltid kul att möta Örebro! Jag tycker att de spelar ett rakt spel och får fart på matcherna. De har några intensiva spelare också så det kommer att bli en bra match, säger Mattias "Kolan" Karlsson.

Hela dagens Halv Ett med Leksands IF ser du här:

Richard Brasar