Bra start för juniorerna
Publicerad: 2017-08-11
J20/J18
Under torsdagen träningsmatchade såväl LIF J20 som LIF J18 borta mot Djurgården, båda med bra resultat. J20 vann med 5-3 och J18 med 5-1.

J20-laget kom till match med tre femmor, men fick efter att Emil Lind tvingats kliva av, klara sig på 8 forwards och 6 backar.
– Med tanke på det gjorde vi det riktigt bra. De som spelade kämpade verkligen och slet hela matchen igenom, berättar tränaren Jens Nielsen, vars lag låg under med 2-3 i början av den tredje perioden.
– Starkt gjort att lyckas vända det. Vi ska vara nöjda med insatsen tycker jag.
Mål, LIF: Wilde Bröms, Filip Persson, Rasmus Hedin, Christoffer Juvas och Marcus Karlberg.

I J18-matchen kopplade Leksand tidigt greppet om spelet, men vid 2-0 började leksingarna tappa fart.
– Vi spelade betydligt sämre. Vi började jobba för mycket en och en och gick ifrån allt vi hade pratat om innan, berättar den assisterande tränaren Fredrik Näslund.
Efter en timeout blev dock den blåvita insatsen bättre igen och laget kunde till slut vinna med klara siffror.
– Spelmässigt var det ändå ganska jämnt, men självklart skönt att vi kunde vinna. Ett extra plus till målvakten Viktor Rönnqvist.
Mål, LIF: Wille Danielsen 2, Eric Eljas, Gabriel Olsson, Alexander Lundqvist.

Elin Broman