Hanna Lindqvist stannar i LIF
Publicerad: 2018-08-06
Damlaget
Hon tvekade in i det sista, men är nu mer sugen än någonsin på att dra igång en ny säsong. – Mitt mål är att göra min bästa säsong hittills, säger forwarden Hanna Lindqvist, som alltså är klar för ytterligare ett år i Leksandströjan.

Landslagsmeriterade Hanna Lindqvist, 26, har representerat Leksands IF i över 300 matcher i högsta serien. Hon har gjort sig känd som en poängsäker spelare med ett bra spelsinne, och ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med laget och föreningen:
– Jag har tränat på bra själv hela sommaren, och har varit med laget sedan förra veckan. Jag känner mig pigg och ser fram emot det som väntar.

Vad fick dig att bestämma dig för en fortsättning?

– Dels tycker jag som sagt att jag fortfarande känner mig i bra form, och jag känner ett sug efter hockeyn. Jag tycker också att vi har ett riktigt spännande lag, där flera spelare har valt att stanna, samtidigt som vi har fått in flera intressanta nyförvärv. Utöver det tycker jag även att det känns bra med Uffe (Hedberg). Jag har haft honom som tränare tidigare också, och gillar honom som både tränare och person. Han är en tydlig ledare och det märks att han verkligen brinner för oss och för damhockeyn i Leksand.

Uffe Hedberg:
– Det är jättekul att Hanna har valt att köra en säsong till, hon är jätteviktig för gruppen. Hanna är alltid positiv, men samtidigt jäkligt tävlingsinriktad, och tillför mycket både på och vid sidan av isen. En skicklig spelare som tidigare har använts mest som center. Jag kommer att testa henne som ytterforward och tror att hon kommer att göra det jättebra.

*Hanna kommer denna säsong att spela i tröjnummer 11.

Elin Broman