Härlig hockeyvecka på hemmais
Publicerad: 2022-11-28
Biljett
Denna vecka spelar våra representationslag sammanlagt fyra matcher hemma i Tegera Arena. Sista matchveckan i Tegera före jul! Först ut är tisdagens SHL-match mot Färjestad, då besökarna välkomnas av orkestern Capella Alfvénsis i Sparbanksfoajén.

TISDAG 29/11

Leksand-Färjestad (SHL)
Orkestern Capella Alfvénsis underhåller i Sparbanksfoajén. Orkestern består av professionella musiker bosatta i Leksand med omnejd, och i morgon tisdag finns åtta stråkmusiker på plats för att framföra några satser ur Eine kleine nachtmusik (Mozart) och ett divertimento för stråkar i D-dur.
– Vi vill ge publiken en annorlunda upplevelse innan matchen och bidra till den goda stämning som alltid råder i Tegera Arena, hälsar orkestern.
Spelningen genomförs i samarbete med Bilkompaniet.

TORSDAG 1/12

Leksand-HV71 (SHL)
Platser kvar på julbordet i Sturstäv!

LÖRDAG 3/12 (HOCKEYLÖRDAG)

Leksands IF och Hälla Brandstation dukar upp för hockeyfest i Tegera Arena. SHL-matchen mellan Oskarshamn och Leksand visas på storbildsskärm i Sportbaren, där även en buffé och ett liveband finns på plats. Dessutom inleds den fullspäckade hockeylördagen med SDHL-matchen Leksand-SDE på plats i Tegera.
LÄS MER OCH SE SCHEMAT FÖR DAGEN

SÖNDAG 4/12 LEKSAND-AIK (SDHL)

Viktiga poäng på spel!
KÖP BILJETT

Precis som vanligt gäller fri entré på alla SDHL-matcher för alla barn och ungdomar 0-19 år. En SHL-biljett (ståplats) för samma åldersgrupp kostar 50:-

Juniorhockey
Utöver representationslagens matcher kan den som vill även avnjuta juniorhockey i Tegera Arena. På onsdag (19.00) tar J18 emot Strömsbro och på fredag (19.00) samt lördag (11.00) ställs J20 mot AIK.
Fri entré!

Elin Broman