Herrlaget på äventyr
Publicerad: 2018-06-14
Under inledningen av veckan reste herrlaget norrut för en eftermiddag och kväll innehållande tävlingar, fiske, gruppaktiviteter och god mat.

Efter att herrlaget klarat av veckans första fyspass på måndagsmorgonen packade spelare och ledare in sig i bilar för att bege sig till Kårtjärn Jakt- & Fiskecamp en bit utanför Sveg. Att det var just den platsen som var slutdestinationen visste inte spelarna, och Martin Karlsson hade en annan gissning när hans bil lämnade Tegera Arena.
-Vi hade fått information att det skulle vara en skaplig bit till slutmålet, samt att vi skulle börja åka mot Mora. Då trodde i alla fall jag att vi skulle hamna någonstans runt Sälen. När vi väl kommit till Mora fick vi i uppdrag att fortsätta mot Sveg så det visade sig ganska snabbt att min gissning var fel, men det var en glad överraskning när vi till slut kom fram. Det var ett riktigt fint ställe som låg precis vid en sjö mitt ute i skogen!

Det skulle bli en fullspäckad dag för laget där många olika tävlingar och andra aktiviteter avverkades innan Jonas Skinnar till slut dukade upp till middag under kvällen. Martin Karlsson har visserligen inte hunnit bli alltför gammal, men fick ändå känna sig riktigt ung på nytt när han hamnade i ett lag med många juniorer runtomkring sig. Ett lag som dessutom verkade bemästra de olika tävlingarna riktigt bra.
-Första grenen avgjordes faktiskt redan innan vi åkte på morgonen när vi fick tävla i prickskytte på skottrampen vid Drömmarnas arena. På plats vid Kårtjärn var det dragkamp, kanot, simning och en frågesport där vi fick gissa om vissa påståenden var sanna eller falska. På kvällen blev det dessutom en extra tävling där de olika lagen gjorde varsitt uppträdande inför de andra. Mitt lag var ett riktigt ungdomslag och bestod av Valkvæ Olsen, Aterius, Johansson, Bröms, Finn-Olsson samt jag själv. Vi lyckades bara vinna en gren i form av dragkampen, men det var så pass jämnt i de övriga tävlingarna så det räckte till totalsegern ändå, säger Martin Karlsson stolt.

Samarbete - ett nyckelord

Självklart är en av de största och viktigaste delarna under en sådan här resa att lära känna varandra, inte minst för de nya spelarna som anslutit inför den kommande säsongen. Martin Karlsson menar att man fick en bra chans att se en annan sida av varandra under dagarna i Kårtjärn.
-Det är jättebra att få komma samman som ett lag så här tidigt på säsongen. Det blir många roliga och bra diskussioner när man sitter runt elden på kvällen, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt än vad man kanske gör i ett omklädningsrum. Tävlingarna i sig var kanske inte så fysiskt jobbiga, men ställde rejäla krav på att vi skulle samarbeta på ett bra sätt så de gjorde helt klart sitt till under resan.

-Vad har du fått för intryck av de nya killarna så här långt?

-De är alla lätta att prata med och att lära känna. De nya killarna är verkligen öppna och trevliga killar som dessutom varit med och tränat från start vilket naturligtvis gör att vi blir lite tightare som grupp, avslutar Martin Karlsson innan han förbereder sig för ett nytt fyspass.

Richard Brasar