Snabbkoll med Alva Johnsson
Publicerad: 2018-05-07
Damlaget
– Riktigt roligt. Äntligen är vi igång! Det säger den 19-årige forwarden Alva Johnsson efter premiärträningsveckan med laget.

Under uppehållet som har varit sedan säsongen tog slut har Alva tränat på egen hand. Hon har också varit hemma i Stockholm och spenderat tid med familj och vänner, och berättar att det har varit välbehövligt att få ladda batterierna.
– Sen har jag även fått hem min studentmössa, så nu känns det väldigt nära…

Och i onsdags drog alltså träningen med laget igång igen.

Hur var premiärpasset?

– Vi rivstartade med ett ordentligt intervallpass och det var mycket energi från alla. Det kändes verkligen att alla tyckte att det var roligt att vara igång.

Någon som var lite extra laddad?

– Jag tycker att alla juniorer som har varit med har gjort det bra. De kommer verkligen till träningen och ger allt, menar Alva, som kom till Leksand från SDE inför den gångna säsongen.
Den hårt jobbande forwarden svarade för en stark första säsong i Leksandströjan, och satte nog bland annat någon form av rekord i antal täckta skott.
Nu ser hon fram emot en fortsättning i LIF.
– Det kommer att vara gynnsamt för mig att vara kvar i Leksand. Det är skönt att få fortsätta i samma trygga miljö ytterligare en säsong. Det känns jätteroligt att det är igång.

Känslan inför denna säsong?

– Jag har en god känsla. Lagbygget är i full gång och jag ser fram emot att nyförvärven ansluter. Jag tror stenhårt på det lag vi kommer att ställa på isen i vinter.

Elin Broman