Kraftsamlingen dundrar vidare
Publicerad: 2020-04-02
Leksands IF
Kraftsamlingen dundrar vidare och Leksands IF är både tacksamma och ödmjuka kring det stöd som getts kring föreningen efter att säsongen tog slut. Kraftsamlingen gynnar även föreningens ungdomsverksamhet och Leksands IF:s ungdomsansvarige Jan-Erik Modigs betonar vikten i att kunna bedriva en bra verksamhet i Leksand. -Med ett gott ekonomiskt stöd kan vi investera till framtiden genom ungdomsverksamheten.

Kampanjen Kraftsamlingen som varit ett efterfrågat initiativ från både supportrar och företaget har i dagsläget samlat in hela 373 356 kr. Kraftsamlingen gynnar alla från de minsta upp till herr och damlag inom Leksands IF:s verksamhet. Jan-Erik Modigs förklarar vidare vilka projekt man just nu driver inom ungdomsverksamheten i Leksands IF.
-I vinter har vi köpt in avdelarsarger till de allra yngsta. Något som gynnar verksamheten genom att vi skapar en trygg och utvecklande miljö och förhoppningsvis kommer fler bara att börja spela hockey.

Vad skulle du vilja säga gör just Leksands IF:s ungdomsverksamhet så bra?
-Tillgången på bra ledare är stor. I ett bra ledarskap fostras spelare till ett bra spelarskap. Vi är en liten förening med stora möjligheter.

Vill du swisha ditt bidrag till föreningen gör du det på Swishnummer:

Vinn en signerad tröja
Nu har du dessutom chansen att vinna en replikatröja från säsongen 2019/2020 som är signerad av lagkapten Martin Karlsson. Vi kommer totalt att lotta ut fem stycken tröjor. Det enda du behöver göra för att deltaga i tävlingen är att swisha minst 300 kronor till Kraftsamlingen före söndagen den 5 april. Vinnarna kommer att presenteras här på hemsidan.

Stort tack för ditt bidrag!

Per Gerdin