Ritola stannar i LIF
Publicerad: 2018-04-26
Forwarden Mattias Ritola, 31, är klar för ytterligare tre säsonger i Leksands IF. – Leksands IF betyder oerhört mycket för mig. Det är en känsla svår att beskriva, säger Mattias.

Mattias Ritola har representerat Leksands IF vid flera olika tillfällen genom karriären, och däremellan spelat i lag som exempelvis Detroit Red Wings, Tampa Bay Lightning, MODO Hockey och Skellefteå AIK.
Under den gångna säsongen svarade Mattias för 33 poäng (16+17) på 47 grundseriematcher och ser nu fram emot att tillsammans med laget fortsätta resan tillbaka till högsta serien:
– Det känns helt rätt för mig att stanna. När jag kom tillbaka till Leksand hade jag målet att vara med och bygga upp det här och ta oss tillbaka till SHL. Det målet är inte uppnått än.

Leif Carlsson, huvudtränare:
– Mattias Ritola är en kille med ett enormt stort Leksandshjärta, och en spelare som har en enormt stor respekt ute i hockeysverige. Tre år utan klausuler tyder på att han verkligen vill vara med och göra så att Leksands IF tar steget upp till det så kallade finrummet igen.

Lagbygget 18/19

LIF-TV: Halv Ett med Leksands IF