Immo om vinsten mot KHK
Publicerad: 2018-10-19
Tor Immo och hans kedja var inne på fyra mål i vinsten mot Karlskrona. De firade fredagsmatchen hemma i Tegera med en rejäl islossning. – Vi har haft många bra lägen men inte fått utdelning, säger en glad forward efteråt.

Kedjekompisen David Rundqvist gjorde sina första mål i Leksandströjan ikväll. Och om Tor måste välja ut bara en till bästa spelare blir det just David.
– Gör man två mål så, säger han glatt.
Men han vill också lyfta fram backen Mattias Karlsson.
– Kolan fick mashatten idag och han är en jädra general i försvaret, menar Tor som med ett skratt tillägger att det är bäst att inte berömma Mattias för mycket.
– Det stiger honom åt huvudet!

Spelade ihop i Troja

Tor och David spelade ihop i Troja-Ljungby förra säsongen. Då var det oftast David som passade fram till Tor. Ovända roller ikväll alltså när Tor fick assist på Davids båda mål.
– Det är väl dags att jag betalar tillbaka, säger Tor med ett brett leende.
Han håller med om att motståndarna gärna håller koll på honom och Johan Porsberger, som är tredjelänken i kedjan.
– Så det ger kanske lite mer utrymme åt de andra.

Bra hemmamatch

Fredagskvällens match slutade alltså med klara 7-4 efter bra offensivt spel av Leksand. Vad gjorde laget bättre den här gången mot tidigare hemmamatcher?
– Vi vänder snabbare. Det var inte så mycket krusiduller, förklarar Tor.
Man gör inga mål från egen zon eller mittzon. Där ska man bara snabbt igenom enligt Tor.
– Om man låter motståndarna ställa upp gäller det att vi skruvar upp tempot och blåser förbi dem, säger han.
Och tillägger att många lag som kommer till Tegera just går in för att dra ner på tempot och mest försvara sig.
– Om vi inte faller in i det, utan ökar farten kommer målen, säger tjugotreåringen.

Bra vinst

Tor är nöjd med både matchen och publikinramningen ikväll.
– Det var en bra vinst. Så fort de gör mål och tycks närma sig svarar vi upp och går ifrån igen, säger Tor.
Han avslutar med att berömma laginsatsen och publiken ikväll.
– Alla levererar och så var det härligt drag i hallen.

Katharina Dalmalm