Elin Lundberg efter Modo hemma
Publicerad: 2018-11-02
Damlaget
Det blev dessvärre förlust för damerna i torsdagens toppmöte hemma mot MODO med 0-4. Elin Lundberg summerar ihop sina tankar efter matchen och blickar fram emot ett speluppehåll.

Det blev inga poäng för Leksands IF Dam i torsdagens hemmamatch mot MODO. Det var mållöst efter två perioders spel trots en del skapliga målchanser för båda lagen, men i den sista perioden föll fyra mål där samtliga gjordes av gästerna från Örnsköldsvik. Det var bra tempo i matchen och det syntes att det var två bra lag på isen, något som Elin Lundberg också är inne på.
-Jag tycker att det är en ganska fartfylld match från båda lagen med ganska böljande spel. Generellt är det en bra match, men det är surt att vi släpper till som vi gör på slutet. Vi har ändå ganska bra spel sett över hela matchen och skapar även bra lägen men det är det där sista lilla som saknas när vi ska ta hand om lägena, säger Elin Lundberg.

Landslagsuppehåll väntar
För backarna Maja Nylén-Persson och Sofia Engström väntar spel med Damkronorna under det stundande landslagsuppehållet medan det för resten av laget blir en del vila och givetvis även träning på hemmaplan. -Uppehållet kommer ganska lägligt för oss. Det ska bli bra att få lite tid att gnugga på detaljer i spelet och även få komma ifrån varandra i några dagar och få lite vila och ledighet. På träningarna får vi nog slipa lite på spelet i stort och kanske träna lite extra powerplay, säger leksandskaptenen Elin Lundberg.

Nästa match för LIF Dam spelas fredagen den 16/11 på bortaplan mot MODO.

Richard Brasar