Plars lämnar LIF för Tre Kronor
Publicerad: 2018-05-14
Leksands IF
Christer Plars lämnar sitt uppdrag som Leksands IF:s VD/klubbdirektör. Från och med den 1 september kommer Christer i stället att arbeta som kommersiell chef på Svenska Ishockeyförbundet, ett uppdrag som innebär ett övergripande ansvar för marknadsföring, varumärkesarbete, kommunikation samt försäljning av kommersiella rättigheter.

– Jag är hedrad över att få det här uppdraget, och det känns samtidigt väldigt bra att jag jobbar kvar inom Leksands IF till september. Vi har nu tid och möjligheter att göra en bra överlämning och på det sättet skapar vi goda förutsättningar för kommande säsong, säger Christer Plars.

Christer Plars antog utmaningen att bli VD säsongen 2015/2016, då Leksands IF befann sig i ett tufft läge, såväl sportsligt som ekonomiskt. Mycket har hänt sedan dess, och Christer själv summerar det hela så här:
– Jag har i Leksands IF fått vara en del av ett unikt passionerat team. Tillsammans har vi fått uppleva magiska stunder, fått spännande erfarenheter och träffat fantastiska leksingar. Min övertygelse är att Leksands IF kommer att fortsätta engagera, och att föreningen kommer att bli ännu mer framgångsrik. En viktig förutsättning för att lyckas är att vi alla runt klubben ger vårt stöd och förtroende till de eldsjälar som varje dag sätter klubben före sig själva - i organisationen, på norra stå, i styrelserummet, som partners och i alla andra roller som bidrar med positiv energi.

Ordförande Åke Norström:
– Vi i Leksands IF är mycket tacksamma för att Christer Plars i rollen som VD har byggt en stark organisation, förbättrat ekonomin genom ökade intäkter och lägre kostnader, samt utvecklat Leksands IF:s varumärke genom hög närvaro i sociala medier och LIF-TV. Att Svenska Ishockeyförbundet rekryterar vår VD är ett tecken på att Leksands IF är en klubb i framkant i hockeysverige. Vi tackar Christer för den här tiden och önskar honom lycka till med sitt nya uppdrag!

Leksands IF