Uddamålsförlust mot MODO
Publicerad: 2018-12-07
En mardrömsstart förstörde kvällens match som slutade 3-2.

Matchen startade mardrömslikt för Leksands del. 50 sekunder tog det för MODO att ta ledningen, och bara två minuter senare stod det 2-0 på tavlan. Efter den enormt tunga inledningen jämnade leksingarna ut spelet något, men lyckades inte skapa någon direkt målchans innan första perioden var till ända.

Jonas Arntzen höll Leksand kvar i matchen helt på egen hand i andra perioden med flera riktigt vassa räddningar. Trots Arntzens storspel lyckades inte Leksand göra mål på sina chanser framåt, och till slut kunde MODO öka på sin ledning till 3-0 med två minuter kvar till pausvila.

Tredje perioden var Leksands klart bästa för kvällen. Fyra och en halv minut in gjorde Martin Karlsson välförtjänt 3-1, och med knappt fem minuter kvar sköt David Rundqvist in nästa reducering upp i krysset. Närmare än så kom inte leksingarna trots flertalet målchanser, och det blev återigen förlust.

Arvid Yngvesson