Härlig seger mot MODO
Publicerad: 2018-02-09
En härlig inställning, hårt jobb, bra spel och målmässig utdelning, resulterade i att Leksand vann fredagens hemmamatch mot MODO med 4-1.

Den första perioden bjöd på hyfsat hög fart, många utvisningar och ett mål.
Målet gjordes efter fem minuters spel, då gästernas Magnus Häggström slog in en retur efter stolpskott av Patrik Karlkvist. Detta efter backslarv i hemmalaget.
Mattias Ritola var en av de ledande spelarna för Leksands del, och hade även några avslut mot mål.
Ställningen 0-1 stod sig dock perioden ut.

Leksingarna svarade för en mycket bra andraperiod, såväl spelmässigt som målmässigt. Laget visade upp en vilja och beslutsamhet som omgående gav resultat.
Mattias Ritola spelade fram Olle Alsing till kvitteringen efter endast 49 sekunders spel, och bara någon minut därpå var det dags för den debuterande tyska duon Marcel Müller och Daniel Pietta att visa upp sig. Müller stod för framspelningen och Pietta för målet.
Perioden vanns till slut av Leksand med klara 4-0, och därmed fanns en blåvit 4-1-ledning inför den tredje perioden.

Det blev inga mål i den tredje perioden, men leksingarna fortsatte att spela riktigt bra.
4-1-segern var rättvis, och samtliga blåvita spelare höjde sig betydligt jämfört med tidigare matcher.
Tre härliga poäng till på kontot, och nu är det två poäng upp till tabelltvåan AIK.
På onsdag ställs Leksand mot Vita Hästen på bortais.

Leksands IF