Derbyveckan gav 3 poäng
Publicerad: 2018-11-18
J18
En förlust och en seger. Det blev facit efter J18:s derbyvecka. – Mot Mora var vi inte riktigt redo, men mot Borlänge var vi det bättre laget, summerar backen Albin Ingman.

I derbyt mot Mora hade moringarna ledningen med 3-1 inför den tredje perioden. Leksingarna fick visserligen in en reducering i slutet av period 3, men närmare än så kom man inte segern denna gång.
– Mora tävlade och jobbade bättre tillsammans är vad vi gjorde. De vann rättvist, menar Albin, vars lag fick bättre utdelning i söndagsderbyt mot Borlänge.
– Vi slarvade ibland så att de fick målchanser, men det var vi som förde matchen och var det bättre laget, säger Albin efter 5-0-segern.
En seger som kom efter den överlägsna skottstatistiken 49-15.
– Ja, vi hade bra snurr i offensiv zon, och skapade många bra lägen.
Ett av dessa lägen förvandlade Albin till ett mål.
– Ja, jag gjorde väl en helt okej match, men fick bra hjälp av mina medspelare, säger en ödmjuk målskytt.

Någon som förtjänar lite extra beröm efter veckans matcher?

– Jag tycker att Arvid Leremar gör två bra matcher. Han tar alltid jobbet och gör alla han spelar med bättre på isen.

På torsdag väntar bortamatch mot serieledaren Färjestad.

Elin Broman