Fredrik Lindgren spelar kommande säsong i Leksands IF.
Publicerad: 2017-04-09
Nyförvärv
Idag står det klart att Leksands IF:s första nyförvärv för säsongen 2017/2018 heter Fredrik Lindgren. Fredrik har de senaste 15 säsongerna representerat Skellefteå AIK där han vunnit två SM-guld med klubben och noterats för 465 SHL-matcher.

Mikael Karlberg:

Det spelar ingen roll hur mycket talang du har om du inte får lära dig vad som krävs för att bli en vinnare, våra unga killar behöver ha bra förebilder som lär ut hur man blir en framgångsrik idrottsman. Här ska vi bli bättre på att ge våra ungdomar rätt förutsättningar och jag är övertygad om att Fredrik kommer hjälpa oss väldigt bra med det.

Fredrik Lindgren:

Jag känner mig jätteinspirerad att få komma till Leksands IF och jag har själv varit i sitsen med Skellefteå att spela upp klubben i SHL och det är givetvis min målsättning att få göra det tillsammans med LIF. Jag har pratat med Markus Åkerblom och fick direkt en jättebra känsla av hans tankar och hur han ser på min roll i laget. Förhoppningsvis kommer jag kunna hjälpa laget och föreningen med min rutin jag samlat på mig genom åren och det känns som att kommande Leksands IF kommer ha en bra mix av unga talanger och rutinerade spelare.

Kontraktet är skrivet på en säsong och vi hälsar Fredrik Lindgren varmt välkommen till Leksands IF!

Claes Thirus