Carey landar på måndag
Publicerad: 2017-11-10
Nyförvärvet Matt Carey kommer att landa i Sverige på måndag och tränar därmed med laget i veckan. – Men när han blir matchklar är svårt att säga. Alla papper ska bli klara, och det är egetligen inget vi påverkar själva, menar Mikael Karlberg, sportsligt ansvarig i föreningen.

Karlberg tror att Matt Carey snabbt kommer att få en viktig roll i laget.
– Att vi värvar honom beror ju dels på att vi har en del skador bland forwards, men också för att han är en spelartyp som jag kan tycka att vi har saknat lite. En spelare som går lite tuffare på mål.

Nummer 10

Matt Carey kommer att spela med nummer 10 på ryggen. Den tidigare tian, lånet Johannes Johannesen, har lämnat laget.
– Vi tog in honom i en tid när vi hade mycket skador bland backarna. Nu ser det bättre ut på den fronten, och vi har dessutom haft med oss Oliver Larsen, från J20, som har gjort det väldigt bra. Det är bättre att vi satsar på våra egna, menar Karlberg, som avslutar med att tacka Johannes för tiden i Leksands IF.
– Vi önskar honom lycka till i framtiden. Tack också till Frölunda, för ett bra samarbete.

Elin Broman