Styrelsen i LIF Ishockey AB har idag utsett Christer Plars som VD för Leksands IF.
Publicerad: 2016-03-30

Christer Plars har varit  t.f. VD från 11 januari 2016. Christer är styrelseledamot i LIF Ishockey AB samt LIF's ideella förening och har arbetat som marknads- och försäljningschef inom Leksands IF 2008-2010. Under tiden som t.f. VD har Christer Plars stärkt våra relationer med såväl gamla som nya sponsorer/partners.

Åke Norström, ordförande i Leksands IF ishockey AB:
- Christer Plars har visat under sin t.f. tid att han har den bakgrund och erfarenhet Leksands IF behöver. Han tillför energi och kraft till organisationen med fortsatt kostnadsmedvetenhet. Christer är rätt person på rätt plats!

Christer Plars, tillträdande tf. VD i Leksands IF ishockey AB:

- Jag har under snart 3 månader varit t.f. VD och det har varit mycket stimulerande. Med en  engagerad styrelse och en organisation som vill framåt känner jag att jag vill vara med på "resan". Dessutom Sveriges bästa supporters och sponsorer/partners som ser samarbetet med LIF som ett vinnande koncept, kan det bli bättre avslutar Plars.

Claes Thirus