Ulf Hedberg ny huvudtränare för LIF Dam
Publicerad: 2018-04-05
Damlaget
Leksands IF har under torsdagen skrivit avtal med en ny huvudtränare för damlaget kommande säsong. Det blir Ulf Hedberg som återvänder till föreningen och laget.

Christer Siik, Leksands IF:
– Vi är glada över att Uffe är tillbaka i föreningen igen och att han redan ikväll påbörjat lagbygget inför kommande säsong. Han är en bra och omtyckt tränare med mycket kunskap och bra kontakter inom damhockeyn. Vi ser honom som en riktigt bra ersättare till Alexander Bröms, nu när han har gått vidare som förbundskapten.

Ulf Hedberg:
– Jag är jätteglad och taggad över att få den här chansen. Jag har följt damerna noggrant de sista åren och ser med tillförsikt på den kommande säsongen. Vi skall utmana topplagen rejält och bygga ett lag som skall placera sig bättre än tidigare säsonger.

Varmt välkommen tillbaka till Leksands IF Uffe!

Claes Thirus