Grönberg om matchen i Gävle
Publicerad: 2017-02-16
Intervju
Det blev förlust i säsongens tredje möte med Brynäs. Leksands forward Martin Grönberg ser riktigt besviken ut efteråt. – Jag är inte alls nöjd med vår insats ikväll.

Det blev en tuff inledning för Leksandspelarna eftersom Brynäs tog ledning med 1-0 efter bara tolv sekunder.
– Vi var kanske inte redo från start. Och de fick mycket energi av sitt ledningsmål och vi tappade väl lite.

Omdiskuterat ledningsmål

Det första målet videogranskades innan det godkändes och det rådde väl delade meningar efteråt.
– Vi har haft lite otur med granskningarna. Jag säger inte att det här beslutet inte var korrekt. Jag såg bara en repris på jumbotronen, säger Martin.
Brynäsarna spelade bra i första perioden och gjorde både 2-0 och 3-0 i första perioden. Martin och hans lagkamrater hade inte studsarna med sig och båda målen är självmål.
– Det brukar vara så när det grinar emot. När man är inne i ett bra flow så tar en sån puck på benskyddet och ut.

Leksandsklacken levererade

Det var fullsatt i Gavlerinken och bra drag på publiken. Men det var Leksandsklacken som hördes mest stora delar av matchen, trots underläge på isen.
– Det är alltid kul med bra tryck och fullsatt, säger Martin som ändå erkänner att han kanske tänker mer på det efteråt än under själva spelets gång.

Vad säger du om din egen insats ikväll?

– Den har varit bra fram till idag. Det var en riktigt tung dag på jobbet, men det gäller att inte gräva ner sig för det.

Inte kört än

För spelare och fans gäller att nu att ladda om inför den viktiga hemmamatchen på lördag mot Växjö.
– Det gäller att nollställa kropp och skalle. Vi har träning i morn och då gäller det att få in positiv energi, menar Martin.
Även om laget ligger är på fel sida av kvalstrecket har spelarna inte gett upp hoppet.
– Det finns fortfarande chans att ta sig upp, säger Martin.
Laget spelade mycket bra i tisdagens vinstmatch mot HV71.

Vad betyder det för självförtroendet?

– Vi vet vad den här gruppen klarar. Vi har väl slagit nästan alla lag, så kommer vi bara in i rätt så löser vi det här.

Katharina Dalmalm