Derbyförlust för J18
Publicerad: 2019-01-18
J18
– En spelmässigt bra insats, men självklart surt att vi inte kunde vinna. Det säger målskytten Hampus Engman efter torsdagens suddenförlust hemma mot Brynäs (1-2).

Gästerna tog ledningen via ett PP-mål i mitten av den första perioden.
– Vi släppte till några onödiga lägen i den perioden, men annars tycker jag ändå att det kändes som att vi hade kontroll, menar Hampus, som var den som skickade in kvitteringspucken, precis i början av period nummer 2.
– Det var i powerplay det med. Jag hamnade framför kassen och vecklade in pucken på nåt vänster. Inte det snyggaste målet kanske, men väldigt skönt att pucken gick in så klart.

Ställningen 1-1 stod sig ordinarie matchtid ut, och matchen fick avgöras på förlängning.
– Och där avgjorde Brynäs efter en halvbillig utvisning på oss… Tungt så klart, inte minst eftersom även vi haft chansen i powerplay tidigare i förlängningen. Vi kunde ha avgjort då, men bortsett från att vi inte gjorde det tycker jag att vi gjorde en spelmässigt väldigt bra insats, menar Hampus, vars lag vann skotten med klara 43-21.
– Ändå tycker jag nog inte att vi hade de där riktigt heta lägena, men vi skapade, absolut. Kan vi bara sätta chanserna framöver ser det riktigt bra ut.

Närmast för J18 väntar en ledig helg, men chans till revansch blir det på onsdag, då det är dags för ännu ett derby - den här gången på bortais och mot Mora.
– Precis, vi får se till att göra målen då istället, det vet jag att vi kan.

Bäst mot Brynäs?

– Jag tycker att hela laget gjorde en bra match, men ska jag lyfta fram någon speciell måste jag ändå säga vår målvakt Isak Posch, han räddade oss flera gånger. Målen han släppte in var på en skymning och en överspelning, det kan man inte säga något om.

Elin Broman