Madde Hall stannar i Leksands IF
Publicerad: 2018-05-09
Damlaget
Ytterligare en pusselbit är lagd till damernas lagbygge den kommande säsongen då Madde Hall stannar i Leksands IF.

Madeleine Hall (född -95) kom till Leksands IF inför säsongen 2011/2012 och har sedan dess varit föreningen trogen. Säsongen 2012/2013 spelade Hall J18-VM för Sverige där hon gjorde 4 poäng på 7 matcher. I den vit-blåa leksandströjan har det hittills blivit 106 poäng (50+56) på 202 matcher för Madde Hall. Det nya kontraktet gäller över säsongen 2018/2019.

Uffe Hedberg om Madde Hall
-Det är en väldigt viktig kontraktsförlängning för oss. Hon vann den interna poängligan ifjol och bidrar väldigt mycket till laget. Madde har en väldigt bra blick för spelet och är rejäl och stark i sitt spel. Hon vill verkligen utvecklas hela tiden för att ta en ordinarie plats i Damkronorna och det känns bra att hon fortsätter den utvecklingen hos oss.

Madde Hall om fortsättningen i Leksands IF
-Jag känner att jag har utvecklats mycket under min tid hittills i Leksands IF, både som spelare och som människa. Jag har tagit kliv framåt hela tiden och tagit en större roll i laget. Det är skönt att det är klart med en fortsättning så att jag kan lägga full fokus det framöver. Vi har ett intressant lag inför den kommande säsongen, och med lite förändingar även på tränarsidan känns det som att det blir en spännande vinter.

Richard Brasar