Dubbla segrar för J20
Publicerad: 2020-10-20
J20
Leksands J20-lag hade en bra helg. Seger på bortais mot både Västerås IK och Brynäs IF. Isak Ekelund stod för bägge målen som banade väg för lagets 1-2 seger mot Brynäs under söndagen. -Skönt att det börjar släppa lite målmässigt, jag hade en lite tung start på säsongen.

Leksands J20-lag är nu i topp av J20 - Nationell Norra. Skuggandes av Modo, som man möter i ett dubbelmöte den kommande helgen. Den gångna helgen inleddes med seger på bortais under fredagen med 4-8 mot Västerås. En målrik historia där Isak är mest nöjd med spelet i numerärt underläge.
-Vårt boxplay var bra. Annars tar vi inte med oss så mycket från den matchen mer än att vi gjorde åtta mål.

Isak Ekelund var en av målskyttarna under fredagen och på söndagen i GävleDala-derbyt mot Brynäs stod han för bägge målen som föranledde lagets 1-2 seger.
-Det lägger jag inte så mycket fokus på. Huvudsaken är att det går bra för laget. Fast såklart skönt att det lossnar lite målmässigt då jag hade en lite tung start på säsongen.

Vad gör ni bra i mötet med Brynäs?
-Vi började matchen bra och fick ett tidigt mål att bygga vidare på. De tar över lite i tredje men vi håller ihop defensiven bra.

Ni är nu i topp av Nationell Norra, hur bra är ni som lag egentligen?
-Det är svårt att säga. Jag kan inte heller jämföra med förra året då jag är ny i laget inför den här säsongen. Jag tycker vi har en bra sammanhållning i gruppen och det känns bra.

Laget har en fullspäckad helg framför sig. Dubbelmöte med Modo under fredag och lördag. Sedan på söndagen möter man Timrå. En viktig helg med andra ord då Modo är det laget som just nu skuggar Leksand på en andra plats i tabellen.
-Det gäller att ha en bra träningsvecka och att vi följer vår gameplan, avslutar Isak.

Per Gerdin