Ritola målskytt igen
Publicerad: 2017-10-22
Tre raka vinster och tre mål av Mattias Ritola. Leksands forward har fått igång målskyttet rejält och han tackar kedjekompisen Anton Karlsson för det. – Han ger oss utrymme, förklarar Mattias.

Mattias passade fram till Anton Karlsson som skickade vidare till junioren Emil Bemström. Emil satte 1-0 i powerplay efter drygt tolv minuter av första perioden. I den andra perioden spelar Mattias sin andra kedjekompis, Alex Friesen, som i sin tur passar pucken till Anton.
– Anton gör ett jättejobb och vinner mot sin motspelare två gånger om. Jag får ett friläge och lyckas sätta dit pucken, förklarar Mattias.

Hann du tänka något innan du sköt?

– Nä, men jag hade rätt klart för mig vad jag skulle göra, säger Mattias om det snygga målet.
Han tycker att han steppat upp sitt spel och att det funkar mycket bättre nu. Det märks att kemin finns där mellan Mattias, Alex och Anton.
– Jag trivs bra ihop med dem. Anton ger oss utrymme och han jobbar hårt, säger Mattias glatt.

Tjugoettårige Anton Karlsson satte 3-0 i öppen kasse med drygt fem minuter kvar av matchen. Han blev välförtjänt vald till matchens lirare och matchens krigare. Han tackade för utmärkelserna med en kullerbytta på isen framför Norra stå.

Katharina Dalmalm