Fyra leksingar till landslaget
Publicerad: 2019-10-16
Landslag
Damlandslaget U18:s huvudcoach Alexander Bröms har tagit ut truppen till tre hemmalandskamper mot Finland som spelas i Enköping, under tiden den 7-9 november 2019. Med i truppen finns hela fyra spelare från Leksands IF. Det rör sig om Annie Silén, Tuva Kandell, Nicole Hall och Ella Albinsson.

Samtliga fyra spelare har under säsongen representerat Leksands IF i SDHL.

Annie Silén
Annie, som är 17år gammal kom till Leksand inför den förra säsongen då hon anslöt från AIK. Hon har representerat Stockholm i Stålbucklan tre gånger och var även med och vann turneringen 2017-2018. Annie spelade förra säsongen med föreningens damjuniorlag och stod där för 7 poäng (4+3) på 15 matcher.

Tuva Kandell
Tuva är 15år gammal och har Leksands IF som moderklubb. Hon gör sin första säsong i SDHL och har hittils i år spelat 8 matcher för föreningen. Tuva har dessutom tidigare spelat med pojkar och tillhörde förra året förenings U16-lag där hon på 15 matcher gjorde 8 assist.

Nicole Hall
Nicole, som är 15år gammal kom till Leksands IF inför den här säsongen från moderklubben Borlänge HF. Precis som Tuva, har även Nicole tidigare spelat med pojkar. Förra året spelade hon i Borlänges U16-lag och och stod där för 11 poäng (6+5) på 19 matcher. Nicole har i år gjort 3 mål på de inledande 8 matcherna i SDHL.

Ella Albinsson
Ella, som är 16år gammal har Viking HC som moderklubb, och kom till Leksands IF inför den här säsongen från Färjestad BK. Under den förra säsongen stod Ella för 21 poäng (13+6) på 16 matcher i damernas Division 1. I år har Ella spelat 4 matcher i SDHL, och hon finns även noterad för en match med föreningens damjuniorer då stod hon för ett mål och två assist.

Vi önskar Annie, Tuva, Nicole och Ella ett stort lycka till för vad som för dem blir det första landslagsuppdraget i karriären.

Noterbart är även att den tidigare damtränaren Alexander Bröms, är huvudtränare för landslaget. Med i ledarstaben finns även föreningens kommunikationsansvarige Richard Brasar, som är med som team manager.

SPELPROGRAMMET
7-9/11 2019. Tre landskamper Sverige-Finland i Bahcohallen, A-hallen, Enköping, Sverige

Torsdagen den 7 november 2019
7/11 klockan 19.00 Sverige-Finland, Bahcohallen, A-hallen, Enköping, Sverige