Ny säsong även på LIF-TV
Publicerad: 2017-08-16
LIF-TV
Det är inte bara spelarna och ledarna i föreningens olika lag som förbereder sig inför vinterns uppgifter. Många andra kugghjul i föreningen är antingen under uppstart eller full verksamhet inför vad som komma skall. En av dessa delar är föreningens egna TV-kanal LIF-TV som har några nyheter att bjuda på inför säsongen, där kanske den största blir att allt innehåll kommer att visas gratis utan krav på inloggning.

Mycket kommer att vara sig likt jämfört med tidigare säsonger på LIF-TV. Vi kommer även fortsatt att visa de första 30 minuterna av herrlagets träningspass på is samt uppdatera senaste nytt från föreningen i vårt nyhetsprogram. Nyhetsprogrammet har dock bytt sändningstid från tidigare 15:00 till nya tiden 12:30. Programmet kommer således att heta Halv Ett med Leksands IF. Nyhetssändningarna sänds under säsongsinledningen måndag, onsdag och fredag varje vecka innan vi från och med 4 september växlar upp och sänder samtliga vardagar måndag-fredag.

Även denna säsong kommer senaste nytt att ges inför herrlagets hemmamatcher där vi får laguppställningen inför matchen, träffar legendarer i föreningen och en hel del annat. Direkt efter matchen sänder vi precis som tidigare även en summering av matchen och visar de intervjuer som gjorts i periodpauserna. Sändningen inför matchen startar 45 minuter före nedsläpp och efter matchen startar sändningen ca 5 minuter efter färdigspelad match.

Varje vecka under säsongen kommer vi att gå igenom föregående veckas matcher från våra dam- och juniorlag där vi tittar på highlights, redovisar resultat, träffar spelare och ledare samt håller koll på de spelarna som varit ute på landslagsuppdrag. Programmet kommer att sändas tisdagar kl 12:00 med start den 5 september.

De två populära programformaten Patric Skoglund Möter och Leksand Live fortsätter även denna säsong. I programmet Patric Skoglund möter får vi träffa någon intressant person i eller runtomkring Leksands IF för en längre intervju i ett avslappnat och avskalat format där vi pratar om personen bakom uppdraget inom ishockeyn och går mer på djupet om denne. Leksand Live är ett direktsänt program där vi bjudit in en panel bestående av personer från olika delar av Leksands IF som diskuterar olika aktuella ämnen och svarar på frågor. Under programmet tar vi emot frågor och synpunkter till panelen via sociala medier samt e-post och vi har även med ytterligare gäst(er) via skype. Såväl Patric Skoglund Möter som Leksand Live sänds en kväll vardera varje månad.

Allt detta sänds alltså fritt under hela säsongen på LIF-TV som du hittar här: leksandsif.play.livearena.com

Har du frågor och/eller synpunkter kring något som berör LIF-TV är du varmt välkommen att maila till Richard Brasar på adressen [email protected].

Richard Brasar