Seger mot Pantern
Publicerad: 2017-11-17
Leksand vann fredagens hemmamatch mot Pantern med 2-1, och tog därmed poäng för tionde matchen i rad.

Leksand vann skotten i den första perioden med utklassningssiffrorna 20-7, och hade många riktigt vassa chanser.
Jon Knuts och Martin Karlsson skaffade sig ett bra läge, tre minuter in i matchen, och Alex Friesen hade ett direktskott i stolpen då havla perioden var spelad.
Fredrik Forsberg bjöd, någon minut senare, på en snygg dragning i anfallszon, men fick därefter inte pucken förbi gästernas målvakt.
Trots alla lägen blev det inga blåvita mål i den första perioden, utan det var istället Pantern som hade en 1-0-ledning med sig in till period nummer två.

Kvitteringen kom halvvägs in i period nummer två, då Johan Porsberger spelade fram Oskar Lang i powerplay.
– Vi fick bra snurr på dom och jag lyckades få in pucken på en skridsko eller nåt tror jag, sade Oskar Lang i periodpausen.

I början av period nummer 3 var Pantern ytterst nära ett nytt ledningsmål, men det kändes som att samtliga leksingar på isen hann rädda varsin gång på mållinjen innan anfallet var över. Och något mål blev det alltså inte.
Mål blev det i stället i slutet av perioden då Oskar Lang och Johan Porsberger skapade målmagi ännu en gång. Den här gången var det Porsberger som skickade pucken i nätet.
Efter en utvisning på Alex Friesen fick Leksand avsluta perioden i boxplay, men efter uppoffrande spel av bland andra Jon Knuts och Tobias Forsberg redde leksingarna ut det hela och vann matchen med 2-1.
Matchens lirare: Oskar Lang
Matchens krigare: Tobias Forsberg