Auktion till förmån för Barndiabetesfonden
Publicerad: 2018-05-17
Auktion
Elin Lundberg har på eget initiativ valt att auktionera ut sin blåa matchtröja från OS i Pyeongchang i Sydkorea till förmån för Barndiabetesfonden.

Leksandsbacken Elin Lundberg var en av de svenska spelarna i damkronorna som försvarade Sveriges färger vid OS i Sydkorea under februari månad tidigare i år. Lundberg blev även en av Sveriges målskyttar i turneringen och gjorde totalt 3 poäng på sina 6 matcher under turneringen.

Nu väljer Lundberg att auktionera ut sin blåa matchtröja från turneringen till förmån för Barndiabetesfonden.
-Jag var på Barndiabetesgalan i Malung som var en fantastiskt fin och bra tillställning, och blev inspirerad av den. Sofia Mabergs, som är från Malung, och resten av gänget i curlinglaget Team Hasselborg auktionerade ut sina OS-tröjor ävem dem, och jag vill ju såklart inte vara sämre själv. Vi har som bekant många fantastiska fans och anhängare till Leksands IF och jag hoppas att vi kan inbringa en fin slant till välgörande ändamål, säger Elin Lundberg om initiativet.

Alla intäkter från auktionen av Elin Lundbergs tröja går oavkortat till Barndiabetesfonden. Auktionen avslutas klockan 20:00 lördagen den 19 maj.

Länk till auktionen hittar du här

Richard Brasar