Elbolaget Montage AB ny guldpartner
Publicerad: 2020-09-22
Elbolaget Montage AB i Ludvika har länge varit en trogen partner till Leksands IF. Samarbetet och partnerskapet inleddes redan 1997 men har de senaste säsongerna växlats upp, och från idag tillhör företaget partnerkategorin Guldlaget.

-Vi har alltid varit väldigt tacksamma över företagets engagemang och att man nu väljer att ta klivet in i Guldlaget är vi otroligt glada över. Samtliga partners och supportrar betyder givetvis enormt mycket för oss där vår bredd är vår styrka. Men självklart är våra allra största partners ett väldigt viktigt kugghjul. Att Elbolaget nu tar klivet in i just Guldlaget betyder mycket för hela föreningen, inte bara för våra A-lagsverksamheter utan även för våra juniorlag och ner till dom allra yngsta tjejerna och killarna, säger Leksands IF:s marknadschef Patric Skoglund och fortsätter:

-Det är ju minst sagt speciella tider just nu där pandemin hänger som en våt filt över många företag och även vår verksamhet. Att då ha företag som Elbolaget och många andra långsiktiga partners som tror på det vi arbetar med, gör att det blir enklare att snurra hela föreningshjulet med allt vad det innebär.

Johnas Jansson, VD på Elbolaget Montage AB, berättar
-Vi har varit partner till föreningen sedan 1997, och företaget grundades 1996. Vi har haft ett enormt stort utbyte av partnerskapet genom åren på många olika sätt och nu ser vi det som ett gyllene tillfälle att kliva in i Guldpartnergemenskapen.

Övriga partners i Guldlaget är Clas Ohlson, KLC, Dalakraft, Skoglunds, Grönsakshuset, Dalarnas Försäkringsbolag och Bergkvist Siljan (Weda Skog/Bergkvist Insjön).

I Stjärnlaget, som är den högsta kategorin av partners, ingår Leksands Sparbank, AB Karl Hedin, Leksand Resort, Tegera, CCM och Leksands Knäckebröd.

Leksands IF