Säsongen över för Mattias Ritola
Publicerad: 2015-03-24

I samband med lördagens hemmamatch mot Malmö ådrog sig den 28-årige Leksandsforwarden Mattias Ritola en allvarlig knäskada.
Efter läkarundersökning konstateras det nu att Mattias säsong tyvärr är färdigspelad.
- Vi har gjort allt vi kan för att få klarhet i skadans omfattning, men tyvärr är den så allvarlig att den inte möjliggör mer spel för Mattias den här säsongen, meddelar lagläkaren Annelie Birkeholm.

- För Mattias hälsa och framtid är det nu rehab som gäller, och det är en tuff tid som väntar för att komma tillbaka så hel och stark som möjligt till kommande säsong.

Mattias Ritola:
- Jättetråkigt att säsongen tog slut för mig redan i lördags. Det är den här typen av matcher som man ser fram emot, och jag ville så gärna vara med och hjälpa laget och klubben under de här sista matcherna. Tyvärr så går det inte nu, utan nu gäller det att bryta ihop och rehabträna tillsammans med det medicinska teamet. Vi påbörjade ett tufft program för mig redan i går och målet är självklart att komma tillbaka så stark som möjligt inför kommande säsong.

Mattias Ritola kom till Leksands IF i höstas och har på säsongens 42 matcher i Leksandströjan svarat för 32 poäng (10+22). På direktkvalets hittills tre matcher har han noterats för fyra målgivande passningar.

Leksands IF