Tre poäng inför fullsatt Tegera
Publicerad: 2018-12-26
Roger Melin fick bästa möjliga start när Leksand vann med 3-2 inför ett fullsatt Tegera Arena.

Leksand kom ut tokladdat inför ett fullsatt Tegera Arena. Endast tre minuter tog det för ledningspucken att sitta efter att Daniel Gunnarsson mycket vackert skjutit in 1-0 efter en soloprestation. Leksingarna malde ner Almtuna därefter och hade bud på både ett och två mål till, men gästerna kvitterade från ingenstans och ordnade 1-1 till pausvila.

Andra perioden var mer fram och tillbaka jämfört med föregående där båda lagen hade flera lägen att ta ledningen. Leksand var till slut laget som tog tillbaka taktpinnen med två mål inom loppet av 24 sekunder där Anton Karlsson respektive Tor Immo var målskyttarna. Perioden fick dock ett riktigt otäckt slut då Tobias Forsberg skadades illa, vilket ledde till att sjukvårdspersonal tillkallades. Rapporterna i skrivande stund är att Tobias Forsberg var vid medvetande då han fördes av isen för vidare färd till lasarett.

Med en tvåmålsledning i ryggen inför tredje perioden såg det länge ut att bli en bekväm seger, men när Almtuna reducerade efter tio minuter uppstod det återigen nerv i matchen. Trots fyra boxplay under de avslutande tjugo minuterna krigade Leksand riktigt bra och höll undan till seger. Förlustsviten är därmed bruten och Roger Melin inledde med tre härliga poäng.

Arvid Yngvesson