Norén inför Malmö borta
Publicerad: 2021-01-08
En stor del av fredagen har handlat om resa för herrlaget, då man under tidig förmiddag lämnade Tegera Arena med sikte mot Skåne och Malmö. På bussen mot landets tredje största stad finns backen Patrik Norén som tar med sig revanschlust på turnén.

Det är i skrivande stund mindre än 24 timmar sedan hemmamatchen mot HV71 nådde sin ände, där HV71 drog det längsta strået genom seger med 3-4 efter straffläggning. Det blev ändå en poäng till slut, i en match som kunde slutat med fullpoängare för endera av lagen sett till hur övertaget skiftade.

-Sett över hela matchen är det ingen insats av oss. De första två perioderna är inte alls bra, och det sätter oss i en dålig sits när vi får jaga för att komma ikapp. Det är ändå starkt av oss att komma tillbaka i den tredje perioden. Så som det såg ut då borde vi kanske kunnat avgöra och ta tre poäng till och med, men sett till hela matchen kanske vi inte värda mer än en poäng, säger Norén om torsdagens match.

Chans till revansch

I lördagens SHL-omgång är det dags för Leksand och Malmö att mötas för tredje gången under säsongen. De två tidigare mötena har båda vunnits av Leksand, och när man för andra gången gästar Malmö Arena gör man det med en känsla av revanschlusta i laget efter torsdagens match mot HV71.

-Det är revanschlusta i laget, helt klart. Vi hade ett bra snack i laget imorse där vi gick igenom de senaste matcherna, och det känns som att vi har revansch att ta på oss själva. Malmö har gått bra på slutet, och det kommer säkerligen att bli en tuff och fysisk match att ta oss an imorgon, säger Norén inför lördagen.

För egen del har Patrik Norén under säsongen spelat samtliga 29 matcher, och har under dessa snittat 18:48 i speltid per match. Den säterfostrade backen känner att han är påväg uppåt på formkurvan.

-Jag tycker att det känns helt okej spelmässigt hittills. Min känsla är att jag började varva upp lite mer strax innan jul, och sedan byggt vidare på det. Det känns som att kurvan pekar uppåt för egen del.

En hel veckas turné

I och med långresan till Malmö under fredagen inleds även en hel veckas roadtrip för herrlagets del. Efter lördagens match mot Malmö väntar sedan bortamatcher mot Rögle på tisdag och Linköping på torsdag innan man vänder hemåt till Dalarna.

-Det har varit en lång resa. Själv har jag lyssnat på några poddar och sett på något avsnitt av serie, och även hunnit prata lite i telefon. Några andra i laget har spelat lite kort och det har varit några härliga skratt, men det ska bli skönt att komma fram snart. Jag tycker att det är perfekt att åka iväg och spela tre matcher på samma resa på det här viset, säger Norén om turnén.

Slutligen, vem avgör mot Malmö?
-Imorgon är det Gunnarssons tur!

Richard Brasar