Fem poäng för J18
Publicerad: 2019-12-08
J18
Under denna vecka besegrade Leksand både Mora och Strömsbro och avslutade därmed serien med sex raka segrar. När den första delen av säsongen summeras placerar sig J18 på en sjätte plats i J18 Elit Västra med 38 inspelade poäng. – Det är kul att avsluta serien på topp, säger dagens tvåmålsskytt Arvid Lundberg Brobäck.

Matchveckan inleddes med ett derby borta mot Mora i torsdags, och efter att Leksand hämtat upp ett underläge två gånger om vann de blåvita till slut med 3–2 på straffar efter ett avgörande från Hampus Engman.
– Det var en ganska bra match där vi tävlade rätt så mycket. Sedan så är det inte alltid de bästa domarna när vi möter Mora, men man får försöka hålla fokus på sitt egna spel och spela så gott det går, berättar Arvid.

I eftermiddags var det dags för hemmamatch i Tegera Arena då Strömsbro kom på besök. Leksand kontrollerade matchen och kunde till slut vinna med bekväma 4–1.
– Jag tycker att anfallsspelet fungerade väldigt bra för oss. Sedan så var det lite slarvigt i uppspel och så, men det handlar ju ändå om att göra fler mål än motståndarlaget och det gör vi, sammanfattar Arvid som även är nöjd över att ha gjort två mål i matchen.
– Det var väldigt skönt, jag har haft lite måltorka under säsongen och nu känns det som att det ändå börjar släppa lite.

Fortsättningsserie väntar

När J18 Elit Västra summeras så hamnar Leksand på en sjätte plats och man får därmed sikta in sig på spel i fortsättningsserien efter jul istället för den bättre serien J18 Allsvenskan. Trots det så går Leksand in i julledigheten med en bra känsla då serien avslutades med sex segrar i följd.
– Det är sjukt bra efter en halvknackig start, det är kul att avsluta på topp. Framöver så gäller det att fortsätta tävla hela tiden och inte ge upp, jobba som ett lag helt enkelt, avslutar Arvid.

Arvid Yngvesson