Leksands IF i samarbete med Landmann
Publicerad: 2020-04-18
Landmann har varit en aktiv samarbetspartner till Leksands IF sen 2016. Inför den kommande säsongen fortsätter samarbetet, och Landmann har även tagit fram två grillerbjudanden för leksandsupportrar, som även kommer att gynna klubben. -Tillsammans dök det upp en idé om att vi kunde göra något som skulle gynna klubben. Vi ville testa någonting nytt och såg det som en kul idé, säger Jonas Axelsson, marknadsansvarig på Landmann.

Landmann och Leksands IF har under de senaste åren haft ett nära och bra samarbete som vi är glada över kommer att fortsätta i framtiden.
-Vi ville utveckla samarbetet och hitta på en aktivitet som skulle gynna alla inblandade. Där supportrar får möjlighet att köpa en ny grill inför sommaren till ett riktigt bra pris, och där också en del av intäkterna går direkt till Leksands IF. Vi kände det var kul att testa någonting nytt.

Folk saknar hockeyn

Säsongen tog ett avslut som nog ingen såg komma tidigare under säsongen och det har i sin tur satt företagare som privatpersoner i en situation som man tidigare aldrig upplevt. Trots osäkra tider tror Jonas att intresset kring hockeyn i allra högsta grad lever vidare.
-Även fast vi lever i osäkra tider så känns det som att intresset kring hockeyn lever kvar, kanske till och med mer än vanligt. Det tycker jag man ser på sociala medier. Folk saknar hockeyn och jag tycker det är en självklarhet för oss att fortsätta samarbetet inför den kommande säsongen som förhoppningsvis får en riktig boozt efter det snopna uppehållet. Dessutom kommer fler att stanna på hemmaplan nu i sommar. Då finns det mer tid både för grillning och att filosofera kring hockeyn.

Vad ser du för likheter mellan Landmann och Leksands IF?
-Vi på Landmann ser det inte som att vi bara säljer ”hårdvaran”, alltså grillar och tillbehör, vi säljer glädje och kvalitétstid. Leksands IF förknippar jag också som ett varumärke som sprider mycket positiv energi och glädje. Man ser hur mycket livsglädje en förening kan ge till en del folk. Det betyder allt. Dom har också en supporterbas som finns i hela landet precis som vi.

Vilket är ditt bästa LIF-minne?
-Jag bor strax utanför Jönköping. Alla matcher här nere när Leksand är på plats är det alltid en fantastisk inramning på. Detsamma gäller när man är på match i Leksand. Jag skulle säga att rent generellt gå på hockey när Leksand spelar är fantastiskt med det publikstöd som finns oavsett var i landet det spelas.

Leksand supportererbjudanden
Som en sponsoraktivitet har vi tagit fram två fina grillerbjudanden till Leksand IF:s supporters. Vi erbjuder ett paket med gasolgrill och ett paket med kolgrill till bra pris med grilltillbehör på köpet. Den som köper något av våra två grillerbjudanden gör inte bara en riktigt fin deal utan supportar även klubben som får en intäkt på varje sålt grillpaket. Så det är win-win hela vägen.

Gasolgrill med tillbehör
Gasolgrillen Triton MaxX 4.1 som är en nyhet för säsongen.
Med tillbehör på köpet till ett värde av ca 2.500kr.
Fri frakt.

Klick HÄR för att ta del av erbjudandet

Kolgrillmed tillbehör
Årets nya lyxiga kolgrill Vinson Barrel Exclusive.
Med tillbehör på köpet till ett värde av ca 1.100kr.
Fri frakt.

Klick HÄR för att ta del av erbjudandet