Uddamålsförlust mot IKO
Publicerad: 2018-01-24
En svag inledning, men en stark avslutning. Kvällens hemmamatch mot Oskarshamn slutade med förlust, 4-5.

– Vi gör det alldeles för enkelt för dem. En klart underkänd period.
Det sade lagkapten Jesper Ollas efter den första perioden. En period som gästerna vann med 3-1.

Jonas Arntzen ersatte Tex Williamsson mellan de blåvita stolparna efter paus, men den andra perioden började på samma sätt som den första: med ett tidigt mål för gästerna.
Dock gjorde leksingarna en något bättre period nu och reducerade genom Tobias Forsberg i mitten av densamma.
– Vi spelar bättre, men det är fortfarande för dåligt. Vi måste tillbaka till grunderna och göra de lätta sakerna rätt, sade målskytten efter period 2.
Ställningen 2-4 stod sig inför den tredje perioden.

Period 3 startade betydligt trevligare än de två föregående. Tre minuter in i perioden sköt Mattias Ritola in en retur efter skott av Oskar Lang, och detta blev starten på en stark blåvit press.
Pressen resulterade i att Jon Knuts snart kunde assistera Tobias Forsberg till kvitteringspucken 4-4, och det var utjämnat för andra gången i matchen.
Med fyra minuter kvar av perioden drabbades Leksand av lagets för kvällen första utvisning, och i spel fem mot fyra kunde gästerna så sätta det matchavgörande 5-4-målet. Trots en fortsatt stark blåvit press blev det nämligen inte några fler mål i matchen.

Matchens lirare: Tobias Forsberg.
Matchens krigare: Filip Johansson.

Två matcher återstår för Leksands del denna vecka. Under fredagskvällen gästar laget Västervik, och på söndagen är det dags för returmöte på hemmais.
Biljetter till den matchen hittar du här

Leksands IF