1-2 hemma mot MODO
Publicerad: 2019-01-19
Lördagens hemmamatch mot MODO slutade med en knapp uddamålsförlust.

Matchen inleddes i ett högt tempo med två lag som ville visa sig från sina bästa sidor. Ett par skarpa målchanser skapades åt båda håll, där bland annat Tor Immo var centimeter från att sätta ledningspucken från nära håll. Trots flera lägen slutade första perioden mållöst efter fint målvaktsspel.

MODO tog ledningen tidigt i andra perioden då Leksand hade en man mindre på isen. Gästerna kunde även öka på till 0-2 efter drygt 14 minuter då Lukas Wernblom fick ett gratisläge efter en felpass. Strax innan pausvila var Leksand mycket nära att komma närmare, men Daniel Gunnarssons skott gick klockrent i stolpen.

I tredje perioden perioden fick Leksand chansen två gånger om i numerärt överläge, och i det andra utav dem tog Johan Porsberger saken i egna händer och reducerade med ett skarpt skott. Målet gav rejält med energi till leksingarna som konstant tryckte tillbaka MODO därefter. Trots flera riktigt bra målchanser mot slutet lyckades inte kvitteringen komma, och matchen slutade därmed 1-2.

Arvid Yngvesson